Saturday, November 12, 2011

putus cinta

in the name of allah the most gracious and the most merciful..


Assalamualaikum..


Entah mengapa laju rasanya tangan ini untuk menulis entri berkaitan putus cinta..Ah,,jangan salah sangka dengan tajuk di atas..Bukan aku yang sedang mengalami saat itu..tapi sekadar ingin berkongsi titipan rasa..masakan aku sedang putus cinta,,bercinta pun aku tidak pernah..


Untuk kamu yang sedang putus cinta,,

Putus cinta bermaksud,Allah memutuskan kasih antara kamu dan dia supaya kamu dapat bercinta dengan DIA pula..



"La Tahzan". Jangan Bersedih. InsyaAllah Allah gantikan yang lebih baik



tidak perlu terlalu bersedih. Cinta itu milik Allah. Hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya. Sebab, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang lebih segar dalam hati si dia yang setepatnya untuk kamu.



Raihlah cinta ilahi,
kerana cinta Allah takkan mengecewakan kita.


Ingat,,lelaki mana yang datang kepada si perempuan untuk tujuan bercinta dan bukannya untuk berkahwin, maka lelaki itu adalah fasiq. Berbeza jika lelaki itu datang untuk melamarnya dan meminta izin dengan ibubapa perempuan tersebut, maka lelaki itu jauh lebih beragama dan bermaruah.

jAdI MuLaI sEkArANg:

Stop looking for love, let it find you. Usually, when you look for it, you find it in all the wrong places & the wrong people. That's why you have all of those failed relationship attempts, that's why you always have your heart broken. When you least expect it, love will find you & it's gonna feel amazing 'cause this time, you didn't try to find someone, someone found you. 






nota kaki : Sudah lama rasanya aku tidak menulis sesuatu yang dapat memberikan manfaat..sejak akhir-akhir ini aku hanya menulis entri berkaitan dengan aktiviti seharian  dan kisah-kisah tentang diriku sahaja..rindu rasanya untuk menulis entri seperti mula-mula aku memulakan langkah dalam dunia penulisan ini..



0 comments:

Post a Comment