Saturday, November 12, 2011

Dialisis di Hospital Perdana

in the name of Allah the most gracious and the most merciful..
Assalamualaikum,,


Baru-baru ni aku berkesempatan untuk menemani nenek aku buat rawatan dialisis kat Hospital Perdana..Dialisis adalah rawatan yang mengambil alih tugas-tugas yang dilakukan oleh buah pinggang, akibat kegagalan buah pinggang di peringkat akhir (end stage renal failure). Rawatan ini berkemungkinan untuk seumur hidup kecuali pesakit tu membuat pemindahan buah pingggang.


Rawatan ini mengambil masa selama 4 jam..



my grandma : saya panggil dia 'che'
nyenyak dia tidur..



ni pulak mak cik wee,,kawan nenek aku..
dia pun tengah nyenyak tidur


sebenarnya ada lagi beberapa orang lagi mak cik yang sama-sama buat rawatan dialisis dengan nenek aku tapi tak sempat aku nak snap gambar diorang..



masa untuk makan!!
dah puas tidur,kita makan la pulak..
suka aku tengok nenek aku makan hari tu,,berselera betul..biasanya nak habiskan separuh pinggan tu pun bukan main susah..


sebelah hospital ni ialah Kelantan Trade Centre
buka je tingkap terus nampak bangunan ni..

Setelah 4 jam berlalu,,kami bersiap sedia untuk pulang...

Nota kaki : niat di hati nak snap gambar misi-misi kat situ tapi ah,,segan lah..
Bye..Assalamualaikum..(kalau tak jawab dosa,kalau jawab sayang)



0 comments:

Post a Comment