Sunday, June 12, 2011

post ni tak de tajuk

in the name of allah the most gracious and the most merciful~~

Assalamualaikum,,

sebenarnya kepala aku otak aku ni tengah blurr sket,,tajuk ape la yg sesuai untuk post aku pada malam ni..fikir punya fikir..tak jugak jumpa-jumpa..so,,aku namakan  post hari ni sebagai post tak de tajuk..

dan hari ini aku ade something yang aku rase best untuk aku kongsikan bersama korang..

1stnya,,mase tgh duk on9 fb ada seorang budak ni tanya aku..cantik gambar prof. pic,adik ke tu?
soalan ni tu buat aku tergelak sampai nak berguling-guling rasanya..ye la mane taknya anak brad pitt dan angie jolie tu dia kata adik aku..lucukan..tapi aku faham dia tu seorang yang kaki buku,mana la nak layan cerita-cerita retiss ni,,tak macam aku,semua retiss aku kenal..al-maklumlah tebiat orang perempuan suka  benor belek ruangan gosip-gosip ni..

gambar tiada kaitan..

kalau soalan tadi buat aku tergelak sambil berguling-guling,,tapi untuk soalan ni..entah la.tak.tahu la komen ape..korang just layan jer la soalan daripada seorang mamat ni..
*nama mamat ni terpaksa aku rahsiakan atas sebab-sebab tertentu*

ini antara perbualan aku dgn seorang mamat ni,,yang aku gelarkan kat sini sebagai mista sepet..kenapa mista sepet?? tak perlu la dipersoalakan..

mista sepet: "awak dah tengok tudung yuna yang terbaru?"
aku:"emm,,dah.kenape??"..
mista sepet:"cantik kan.."
aku:"ha,,,tudung yang macam terbus tu? cantik ke macam tu..bukan ke tudung macam tu menampakkan tengkuk dia"
mista sepet:"tak la...dia tutup dengan selendang la"
aku:"ya,,tapi still nampak tengkuk .."
mista sepet:"alah sikit je"
aku:"em,,entahla.."
malas sebenarnya nak bertegang lidah sebab benda macam ni
lepas tu mista sepet tanya aku lagi..

mista sepet:"kenapa awak tak pakai tudung macam tu?"
aku:"saya?? ish,,tak nak lah.."
mista sepet:"kalau saya jadi awak,,dah lama saya try fesyen tudung tu..dan fesyen-fesyen tudung zaman sekarang ni.."
*oh,,maksudnya aku ni tak ikut trend-trend tudung masa kini la..*..tak pe biarkan je lah..

pada pandangan aku mengenai tudung yuna tadi walaupun mista sepet kata yang yuna dah menutup tengkuknya menggunakan selendang,dan hanya nampak sikit jer tengkuk dia..tapi sedikit itu jugak dinamakan sebagai aurat..setiap dosa walaupun ia sekadar sebesar zarah,,tetap akan dihitung..

dan satu lagi aku nak tanya,adakah tudung yuna tu dah melepasi dada, kalau benar dah alhamdulillah..dan kalau tidak..em,,korang fikir lah sendiri..


bertudung ni biarlah ikhlas kerana Allah..bukan pakai semata-mata untuk berfesyen..-->pesanan buat  diriku sendiri yang dan juga insan-insan yang lalai..

0 comments:

Post a Comment