Saturday, May 28, 2011

sehari di Selangor Medical Centre

~Assalamualaikum~

Macam biasalah,,rutin aku,teman nenek aku buat dialisis kat (SMC) ..hari ni,,nenek aku datang awal kat SMC kononnya nak tempah tempat awal,tapi "yang hadoo" semuanya hauk ..kena la tunggu dekat sejam..boring betul menunggu ni..patut la orang kata penantian itu satu penyeksaan..

sambil duk menunggu giliran tu,,ada la seorang mak cik ni..dia duduk sebelah aku..so,untuk menghilangkan kebosanan aku yang dah tahap maksimum tu,aku pun tegur la dia..

me: mak cik sorang je ke?
mak cik: a'a..anak mak cik kerja..lambat betul hari ni..
me: ye la..saya pun dah bosan ni..ingat datang awal ni,,boleh la tempah tempat awal,,tapi kena menunggu macam ni pulak..
mak cik: mak cik ni pun,anak mak cik yang hantar..sambil dia nak pergi kerja,terus hantar mak cik kat sini..
*lepas tu kami pun diam untuk seketika..
me: anak mak cik ada berapa orang? <--dah tak ada modal untuk bercakap sebenarnya..
mak cik: ank mak cik tiga orang..yang hantar mak cik tadi tu anak sulung..yang kedua tu duduk kat australia ikut suami dia pergi sambung belajar..puan ni pulak ada berapa orang anak?

--> OMG!! mak cik tu panggil aku puan, dah la siap tanya aku ada berapa orang anak plk tu..oh pehlis,,memang tak boleh blah der..lucu kot..ada ke patut panggil aku ni puan..
**pandai sangat nak tanya anak orang..ambik kau,,sekali dia panggil aku ni puan,dah la,siap tanya aku ada berapa orang anak ..

sambung cherita balik,
me: eh,,saya baru je habis SPM..kahwin pun belum lagi..
mak cik: owh,,sorry-sorry..mak cik ingatkan dah kawin..

Kesimpulanya: I'm more mature now..huhuhu

2 comments:

sakura wina said...

hahaha...
lucu la mak cik tu...kesian ko mu =)

Syamila M Noor said...

tahu lah mak cik tu,,sampai hati panggil aku puan

Post a Comment