Tuesday, May 17, 2011

oh my tudung!!

~salam~

oh my gaaaaaah!! hari ini aku terlewat bagun,,gara-gara main fb sampai pukul 2 pagi..padan muka aku..=
aku sepatutnya bangun seawal jam 5 pagi..tapi tadi aku bangun pukul 6.00 pagi..dan terpaksa la rushing..ye la nak mandi,sembahyang n gosok baju..menyesal betul tak gosok baju awal2..disebabkan terlalu nak rushing, aku main hentam je ambik tudung tadi..tak gosok pun tudung tu...worst day with worst tudung..sangat memalukan..nasib baik la tudung tu jenis yang tak payah digosok, tapi yang buat aku bengang,tudung tu tak boleh nak stand dengan betul-betul..herot sana,herot sini...fuhh!!sumpah aku cakap, nak cakap dengan orang pun aku malu ..bila nurse-nurse kat hospital tu nak ajak borak-borak, aku just bagi senyuman aku yang paling menawan  ni(aku harap korang jangan termuntah plk bila terbace word"senyuman aku yang paling menawan ni"..ye la nak harapkan korang puji aku mmg tak la,so,aku puji la diri aku sendiri..hehehe) dan terus tunduk balik..

Hari ini aku rase keyakinan diri aku berada pada tahap plng bawah..tudung aku ni,mmg annoying tahap maximum doe..stress pun ade, kelakar pun ye gak,ye la sampai nak tgk cermin pun aku rase mnyampah..untuk menenangkan hati aku ni,, nenek aku cakap tak kisah la tudung herot ke ape,,asalkan kita selesa dengan ape yng kita pakai..what?? selesa..masalahnya aku langsung tak selesa dengan apa yang aku pakai ni..

serius aku cakap kalau aku pandai drive,,nak je aku singgah kat kb mall tu untuk beli new tudung..mmg tak tahan pakai tudung herot macam tu..tapi bila difikir-fikirkan balik untung jugak bagi sesiapa yang memakai niqab ni,,diorang tak payah nak kisah tentang pakaian diorang..diorang tak perlu nak runsing pun pasal fesyen-fesyen terkini..as long as pakaian mereka tu menutup aurat, so it's more than enough..emmm,,best jugak kan kalau jadi niqabi..but the problem is,hati aku masih tidak terbuka untuk berpakaian macam tu..tapi, i.Allah suatu hari nanti,manalah tahu hati ini terbuka jugak untuk pakai pakaian macam tu..Aminn..sama-sama la korang tolong doakan untuk aku ye..

0 comments:

Post a Comment