Sunday, December 11, 2011

Pengakhiran yang hampir sempurna

in the name of Allah the most gracious and the most merciful..

Assalamualaikum,,

Alhamdulillah,,Alhamdulillah,,Alhamdulillah
All the hard works and all panda eyes seem worthwhile..
Syukur Alhamdulillah..

Teringat peritnya untuk menghabiskan 5 bulan ni,penuh suka,duka dan air mata..
masih terbayang dibenakku,, tentang episod 3 minggu dengan air mata..
saat itu benar-benar menguji ku
bagaimana presentation microeconomics dikritik macam sampah,,
bagaimana bila semua assingment dan projek komputer hilang dan 
bagaimana terpaksa menyudahkan assingment bekumpulan sendirian saat orang lain lena diulit mimpi 
dan bila buku akaun,mikroekonomi dan statistik hilang tanpa jejak..
paling perit bila mana imanku mencanak turun,,
berminggu-minggu aku dapat rasakan yang hatiku tidak aman..tercari-cari kenapa semua ini berlaku,,
terasa kosong,,tidak sempurna dan tidak lengkap
hanya mampu menangis sendiri
mungkin pada pandangan duniawi aku kelihatan biasa sahaja
tapi sebenarnya hatiku menangis 
menangis mencari damai yang hilang..
namun tatkala bermuhasabah tentang hati,,maka tahu lah aku tentang puncanya..puncanya hatiku jauh..
jauh dari Maha Pencipta..
aku sering melupakan-Nya walaupun Dia sekalipun tidak pernah
melupakan aku..Dear Allah thanks for being there when nobody 
else was..


nota:
1.Antara sebab iman berkurang ialah tidak jaga hati,tidak jaga percakapan dan tidak jaga ikhtilat..Sungguh aku akui nak jaga ikhtilat itu agak susah..nak jaga ikhtilat dalam kehidupan sebenar lebih senang berbanding nak jaga ikhtilat dalam alam maya..

2.kawan-kawan maaf jika saya ada tersalah bicara sepanjang menulis entri ni,maaf juga andai ada hati yang tersakiti dan mohon maaf andai ada hak yang tidak tertunai..

3.Mohon teguran atas segala kesilapan..syukran..moga Allah kasih


4.pointer sem 1 3.46..dean list tak lepas..so close,but yet so far..tepuk dada dan sebut,Alhamdulillah.. Allah always be with us..All is well,All is well..=)

0 comments:

Post a Comment