Friday, September 23, 2011

Apa yang penting kerjasama..

that's not my hand
*gambar sekadar hiasan*


in the name of  Allah the most gracious and the most merciful..

Assalamualaikum,,

Ah,,lama gila  rasanya tak update blog,,dan hari ni berkesempatan jugak akhirnya untuk update belog ni..dah bersawang-sawang agaknya..maklumlah dah berminggu-minggu tak update..

Dan hari ni,,aku ada story untuk aku kongsikan bersama korang semua..tapi bukan story hot pun..just a little piece of  my activity for today..

Hari ni semua penghuni-penghuni blok J,iaitu blok aku,,ditugaskan oleh warden untuk mengecat bilik masing-masing..Untuk paras 3,iaitu paras aku,,hanya 5 buah bilik sahaja yang belum dicat..

Ni lah,, pengalaman pertama aku mengecat dinding..selama ni aku ingatkan tugas mengecat dinding ni adalah kerja yang sangat mudah,,tapi rupanya tidak..untuk mengecat dinding ni  perlulah ada kemahiran bagi memastikan warna kelihatan sekata dan memastikan dinding yang dicat kelihatan kemas..

Kami, iaitu semua budak-budak paras 3 bekerjasama bagi memastikan aktiviti pada hari ini selesai dengan jayanya..bila dah mengecat ni memang tak sah la kalu baju atau seluar tak kotor..tapi yang buat aku rasa nak tergelak sambil bergolek-golek tu,,bila rambut kawan aku terkena cat..aku katakan padanya"awak tak payah dah susah-susah nak pergi salon untuk dye rambut,guna cat pun boleh" dia hanya tersenyum mendengar gurauan aku tu..biasa la gurau-gurau manja..

Lepas selesai aktiviti mengecat tu,,kami diberikan makanan percuma oleh warden kami..Alhamdulilah dapat nasi free..jimat dah untuk makan tengah hari..tak payah susah-susah nak keluar duit..macam ni la bila jadi pelajar IPTA,kena pandai berjimat-cermat..

Okay la,,sampai disini sahaja entri untuk kali,,jumpa lagi di entri akan datang..=)

0 comments:

Post a Comment