Sunday, December 6, 2015

PMS





Bismilahirrahmanirrahim..

In the name of Allah the most gracious and the most merciful 

Assalamualaikum


Perempuan ni kan bila hampir atau sedang period, mood diaorang susah nak dijangka. Ada je benda yang tak kena..rasa nak marah, tapi tak tahu nak marah kat sapa. rasa sedih nak menangis tapi tak tahu pasaipa..semua rasa yang pelik-pelik tu dia mai la time ni.. Rasa ni sama macam aku alami sekarang ni, rasa sedih nak menangis, tapi tak tahu sebab apa..PMS oh PMS..but it's not something that I choose to have. Benda ni something yang aku tak boleh nak control, bila hormon dalam badan tak stabil. 

Sebenarnya, bila tiba waktu nak haid.  Bukan sahaja "angin" tak tentu pasal. Tapi dia mula la sakit itu sakit ini.. Macam aku, kalau nak period selalunya, sakit tulang belakang, sakit perut, loya dan sakit kat bahagian dada.

Benda ni normal sebenarnya untuk semua perempuan, macam kawan aku, diorang ada cita gak la, kalau time sebelum atau semasa period diorang pun akan rasa nak marah tapi tak tahu sebab apa, dan biasanya orang yang selalu jadi mangsa untuk diorang lepaskan kemarahan ialah boyfriend diorang la..haha Kalau dapat boyfriend yang jenis faham tak pe la. tapi kalau dapat yang jenis sama, jenis buruk perangai mula lah start perang dunia kedua.  

Dan aku harap one fine day, bila aku dah ada pasangan, harap-harapnya pasangan aku ni jenis yang memahamilah. Jadi tak de lah tiap-tiap bulan tu asyik world war 2 je..Kalau tiba-tiba aku marah tak semena, menangis entah apa-apa dan tiba-tiba gedik mengada. Faham-faham lah ye tu maknanya saya sedang PMS..haha



p/s: Well boy, it's the bitter truth, whether you like it or not. It's women nature.
Dah Tuhan cipta perempuan macam tu. Sebagai lelaki kau kena la, listen to their rants, keep them smiling and their period day will brighten up like sun brighten the earth. Hagitu.

0 comments:

Post a Comment